april 25, 2007

Messenger vs. Google Talk

And the Winner is (trommehvirvel)... Messenger.

Messenger:
Jeg kendte lidt til messenger i forvejen, og havde allerede oprettet mig som bruger med dertil hørende kontakter, og så har jeg i øvrigt en datter, der nærmest er ekspert udi chatten, så jeg havde kvalificeret hjælp at hente fra hjemmefronten, da der skulle afprøves diverse blik, vink og smileys.
At tilføje et par kolleger gik også smertefrit, ligesom det lykkes mig at sende et næsten nøgenfoto af Nick Cave til min kollega Sune :-). Desværre gik det ikke helt så problemfrit at oprette en delemappe - vi mistænker en firewall i at skabe problemer, men ved det ikke med sikkerhed.

Google Talk:
Og så skulle Google Talk jo afprøves. Jeg valgte den webbaseret, som vist nok ikke kan helt så meget som client udgaven...Og så begyndte den totale forvirring. At få lov til at logge på gik fint nok, selvom det tog en rum tid at finde et brugernavn, der ikke var optaget. Skrivefeltet kunne jeg simpelthen slet ikke finde, indtil jeg fik øje på en meget tynd stribe i bunden af skærmen, som skulle bruges dertil. Jeg ledte forgæves efter alle de sjove legeting fra messenger, men forgæves. Senere fandt jeg ud af, at jeg vist ved samme lejlighed havde oprettet mig en Gmail ud fra brugernavnet, og da jeg skulle tilføje et billede, blev jeg simpelthed nød til at holde pause og spise noget mad, for det var totalt uigennemskuelig, hvordan det skulle tilføjes.

Konklusion:
Jeg er sikker på, at det er smartere at sige, at man foretrækker Google talks enkle brugergrænseflade, hvor alt er skåret ind til benet uden overflødige dikkedarer, og jeg er sikker på, at jeg godt kan se, hvad der menes med det, når jeg lige lærer at finde rundt i programmet og hvem ved, måske en dag jeg bliver omvendt, men for nu er Messenger stadig min favorit. Så hvis du vil sige hej så fang mig på messenger: malene.dalgaard@hotmail.com

1 kommentar:

Sune Hundebøll sagde ...

Simplicity is everything!
Jeg stemmer på Google Talk selv om min datter er uenig.